Thursday, August 4, 2011

~ Hargai ~


Aku sendiri disini. Datang dari jauh untuk bersendirian. Bukan untuk mulakan hidup baru. Aku cuma mau sendirian. Berhempas pulas sendiri. Susah senang biar sendiri yang menanggung. Seksanya terasa. Aku terlalu berkasar dengan diri sendiri.  Aku melihat diri aku dalam-dalam dihadapan cermin. Aku
merenung  sepasang mata. Dari dalam mata itu aku cuba untuk mencari jiwa milik aku. Mampukah aku menyayangi jiwa itu sepenuhnya…

Siapalah aku dimata beliau. Dalam ramai-ramai kenalan disemanjung aku paling tak menyangka beliau. Jurang kami jauh, tapi kami dekat. Dia CEO aku cuma ahli biasa yang tidak aktif lagi. Aku mau abadikan detik ini untuk selamanya. Entah kenapa beliau buat aku terlalu sebak. Entah kenapa beliau perlu meminta maaf?  

Jujurnya aku amat senang bila ada yang bertanya keadaan aku. Sebab aku bukan senang disini…





No comments:

Post a Comment