Monday, August 15, 2011

~ Jenjiran ~


Dalam Islam kita sgt menitik berat tentang jiran. Hormati jiran, tolong jiran, dan bertolak ansur dengan jiran. Rumah sewa aku yang baru ini, aku berjiran dengan keluarga cina. Kalau dulu di Wangsa Maju aku berjiran dengan cina tapi anak2 bujang. 

Keluarga cina ni punye la suka karoke. Pepagi lagi dah melalak. Nyanyi lagu melayu pulak tuh. Memula dia punya bapak nyanyi, pastu mamaknya, pastu anak lelakinya. Aduh bah...Yang nyampahnya, diorg ni nyanyi lagu yang sama. Bayangkan kami serumah kene dengar lagu yang sama sebanyak 3kali dalam sehari. Macam mane aku tak hafal lagu ni?

Seyes aku nyampah lagu ni....hahahaha...


Ini la lagu yang aku maksudkan...actually lagu ni ade dua versi...sebek la diorg tak ulang dua2 versi...kalu tak mau dlm versi bahasa tuh jugak aku turut mengafal...TIDAKKKKKKKKKKKKK.....


No comments:

Post a Comment