Thursday, November 3, 2011

~ Boat ~


Boat kat sini agak moden. Boat enjin 100, kami guna untuk bawak guest gi diving or snorkeling. Boat ni saiz kecil. Biarpun kecil kami tetap sediakan tangga. Aku tahu kepayahan bila boat tidak bertangga ni. Jerihnya kena memanjat tebing boat tuh lepas selesai diving. Senak perut.

Boatman disini pula kebanyakannye warganegara Philippine. Name masing-masing semua ala-ala orang putih. Roberto la, Emanuel la, tapi ade sorang boatman ni name dia memang la unik nak mampus. Name beliau ialah Mr. KATIL. Ekekeke…Memule aku dengar name dia, mengekek-ngekek aku gelak. Bukan sebab name dia aje, tapi aku teringat kisah combo yang menarik.

2009 aku pernah join program amal disalah sebuah kampong orang asli dalam daerah Selangor. Program yang melibatkan kanak-kanak. Dalam ramai kanak-kanak ni ada seorang, yang ibunya memberi nama timbangan TILAM padanya.

Aku jumpa KATIL dipulau, TILAM dikampung orang asli. Combo yang menarik. Bila nak jumpe yang bernama BANTAL dan TOTO pula lepas ni. Rasa macam pernah ade name TOTO dulu. Heh…

No comments:

Post a Comment