Tuesday, May 31, 2011

~ Kota Asing ~



Asing. Tak kenal sesiapa pun sepanjang perjalanan. Cuma orang sebelah saja ringan mulut bertanya itu ini. Seorang guru yang masih muda mencari teman bual. Aku layankan aja guru dari utara ni. Setidaknya aku bisa  lari dari perasaan gentar aku.


Solo. Seorang mungkin sepi dan sunyi. Bersendiri sejauh dan semampu mungkin. Langkah ini yang pertama untuk kepuasan atau kehancuran. Belum tahu. Cuma terus berserah.



Dalam flight aku bersebelahan budak perempuan yang cantik. Asal dari Manjoi, Ipoh. Ini pengalaman pertamanya terbang tinggi. Dan aku pula pengalaman pertama terbang tinggi sendiri. Tulus dan polos budaknya, sampaikan meneka aku berusia 19tahun. Ko agak2 la dik kot ye nak jaga hati pun. Apapun kami enjoy penerbangan pertama kami.



Perjalan aku masih jauh. Lompat dr satu town ke satu town. Pastinya pilihan kenderaan yang terpaling murah. Biar aku nikmati semuanya perlahan-lahan. Supaya nanti aku tidak salah tafsir. 

Waktu perjalanan seterusnya jam dua petang...




No comments:

Post a Comment