Wednesday, July 6, 2011

~ Dosa Menipu ~

Bila soal makan, aku bukan jagoan. Makan aku bukan sebarang. Makan aku memilih. Beberapa teman di sini mengajak aku makan malam. Makan makanan yang terpaling enak disini. Aku?..Berbelah bagi untuk pergi atau tidak. Tapi mengenangkan mereka ini lucu-lucu aku terpanggil untuk pergi. Lagipun tak rugi apa2. Makan ditanggung si Mansur Saleng. Lelaki paling hot dibahagian Compleks. Bluweekkk...


Bukan disini yang kami makan. Aku cuma lucu ngan nama kedai dia. Tak boleh blah name air dia... 


Kami disini makan nasi Lalap. Kononnya yang terpaling enak seantero benua Sabah. Sempat jugak diorg tanyakan pasal makanan terhebat dinegeri aku. Aku cakap tempoyak. Nah!!! sebakul kene kutuk tempoyak tu. Diorg cakap tuh makanan jelek. Hahahaha...aku sendiri pun tak makan durian. Demi maruah negeri, aku berlagak kate tu makanan terpaling enak. Buat masak ngan ikan patin, jadi gulai tempoyak. Tempoyak makan mentah tanpa masak pun sedap. Nah!!! Mansur paling kuat menggeleng. Dia kata tidak sekali kali dia mencuba makanan yang namanya tempoyak. Aku lucu dengan emosi dia yang beriya-ria. Yang aku pulak berlagak seperti aku pemakan tegar tempoyak. Durian pun aku seksa nak abiskan seulas, ade hati aku nak mengaku peminat tempoyak.


Ini nasi Lalap. Semangkuk nasi, semangkuk sup, dua ketul ayam goreng, sepiring SAMBAL. Itu aje? Seksa aku satu malam. Menangis teruk aku makan nasi Lalap ni. Seksaan apakah ini? Adakah dosa menipu pasal aku peminat no. 1 tempoyak?


 Ini muka si penyeksa aku malam itu. Mansur Saleng. Sebbek ko yang belanja. ;)





No comments:

Post a Comment