Saturday, July 9, 2011

~ Episod Belum Tamat ~


Aku mengira hari. Setiap hari kiraan aku selalu tidak tepat. Belum tahu aku apa tarikh sesuai untuk diputuskan. Dalam hati tak sabar-sabar menunggu waktunya. Ini adalah bulan penentu aku. Tapi tarikhnya belum aku pilih. Celaru dalam benak ini. Hari yang aku lalui semakin terdesak. Saban hari aku seperti tak boleh menggantung emosi tertekan ini. Mau gila aku akhirnya nanti.

Apa saja lagilah untuk aku KAU kirimkan ini. Kiriman yang aku sudah tidak bisa hadapi. Tidak bolehkah KAU hentikan sebentar dengan kirimanMU. Aku ini sudah tidak tertanggung lagi. Apa lagi jalan yang aku ada, apa lagi jalan yang KAU ingin bantu aku untuk selesaikan semua ini? Akal aku tidak tercapai sudah. Cukupla wahai Maha Penyayang. Aku menyerah seluruhnya padaMU…

2006 – Tragedi kemalangan jiwa bermula.
2008 – Kemalangan jiwa the series.
2011 – Kemalangan jiwa terpaling parah.

Longgarnya iman aku. Jauhnya darjat aku. Dan ‘kamu’ aku jadikan alasan untuk semua ini. Aku mohon keampunan, tetapi esok aku akan berdosa lagi…



No comments:

Post a Comment