Thursday, September 23, 2010

~Perlu ke~

Amek gambar ni dan besarkan. Siape yg ade dlm gamba ni, korang kene kenang. Gambar lame da bertukar tgn. Ade 4 watak dalam gamba tu. Sorang dlm buaian, dan ade sepasang budak duduk mengadap ibu yg menyuap makanan. Aku amati gambar yg nampak gelap dan kelam itu. Tak cantik pun gamba tuh tuk dibesarkan. Membazir duit aje kalu nak besarkan. Gelap plak tu gambanye. Kamera zaman tok adam dulu. Dah le gamba ibu yg menyuap tu tak nampak muke. Tapi arahan dah keluar. Biasenye selagi tak dibuat selagi tuh soalan akan bertalu ditanye.

Nak buat ke tak. Hish...membazir btol. Kenape mesti kene besarkan. Tetibe aje plak tu. Ade aku wat silap ke? Kot2 terguris perasaan ke sesejak ni. Suruh aku kenang lagi plak tu pengorbanan ibu dlm gamba tu. Aku tinggalkan gambar tu atas meja dan balik trus ke KL. Nanti la aku pikir nak besarkan ke tak.

Watak dlm gambar aku, bazzly, amir dan mak bonda. Arahan dr ayah hende...huhuhu...

No comments:

Post a Comment