Sunday, September 5, 2010

~Aku yg Gelap~

Aku gelap orangnye.Gelap kulit,gelap hati,gelap mata,gelap nafsu dan gelap segalanye.Warne favo aku hitam.Kereta aku,bilik aku,baju keje aku semuanya hitam.Tapi aku bukan gothic.Bukan sipemake up mata mcm Adam Lambert. Aku punya sepasang mata yg besar. Kalau aku membiarkan mata aku berat dgn celak gaya itu, maknanye mata aku tak ubah seperti mata yg ditumbuk dengan anak lesung batu.

Dalam hidup aku kekadang ade cahaya yang menyoroti, tapi aku cume melayari seketika.Kemudian aku membenarkan kegelapan itu kembali.Mungkin normal kehidupan seperti itu.Sebab pastinya aku manusia normal.Tapi itu tak bermakna aku perlukan lampu suluh dalam poket kirikanan aku untuk terus mendapatkan cahaya.Kerana bukan itu caranye nak dapatkan cahaya.

Dah tu ape caranye?
Aku tinggalkan persoalan ini untuk jawapan yg subjektif...

No comments:

Post a Comment