Wednesday, September 28, 2011

~ Rezeki Kembali ~


Aku baru sampai dari bumi permaisuri, lepas hampir sebulan aku menawan beberapa negara Eropah. Ini kesan jet lag mungkin. Aku sempat tidur sekejap, dan waktu ini aku terjaga hingga buntang mata enggan untuk lelap lagi. Aku tak berniat untuk bercerita tentang pengalaman sepanjang perjalanan aku diruang ini. Cukuplah aku berkongsi gambar mengikut turutan negara yang aku singgah dilaman sisoal yang lain. Agak bosan untuk dibace apetah lagi untuk aku mengarang setiap perjalanan aku di entry ini atau entry2 yang mendatang. 

Biarpun aku kesana untuk sighseeing, aku kira setiap apa yang aku lihat dan nikmati adalah rezeki untuk aku mengagumi, memuji dan mensyukuri keindahan Sang Pencipta. Kembali kepada niat aku untuk kesana awal dulu. Niat untuk melihat tempat orang. Dan aku kira niat aku sangat tercapai, apa yang aku hajatkan termakbul sepanjang perjalanan aku. Inna a'mallubiniat...

Perasaan aku beronok-ronok dan membeli belah sesikit adalah bonus untuk aku. Itu adalah rezeki yang lainnya. Bercakap-cakap tentang rezeki, aku masih berpintal otak untuk memikirkan destinasi tempat kerja aku nanti. Ini juga rezeki. kalau diikutkan jiwa ni, aku mau kembali ke Borneo. Berkelana lagi didaerah itu. Cuba kerjaya baru, dan kali ini memang benar untuk aku memulakan dunia baru. Malangnya, masih belum muktamad.

Biarlah aku bertenang dulu...

No comments:

Post a Comment